2009-08-18

Dua


(^_~) Yes! aku kembali menyambung story di blog ku ini . Kelmarin sempat berkunjung ke beberapa blog untuk membuat sedikit pemerhatian dan pembelajaran...hikhikhik. Sebenarnya , aku tertanya-tanya , berapa kerap aku boleh menulis blog? sehari sekali ? seminggu dua kali ? atau ada peraturan2 khusus ? Ronda punya ronda dan skodeng punya skodeng , tak ada undang2 yang boleh menyebabkan aku boleh dikenakan tindakan ISA sebab berblog lebih dari sekali dala msehari atau berblog hari2... kecuali ada kata2 yang berunsur hasutan dan boleh menyebabkan ketidaktenteraman (eh, panjang perkataan tu...betul ker?) negara .

Kali kedua ? apa lagi aku nak taip ? Oh.. hari ni , aku men-cuti kan diri. Duduk diam di rumah... Mak , abah , adik , sepupu dan abang semua pergi kerja. Saja mengambil cuti untuk memberi ruang pada diri sendiri. Yelah kan , dah selalu bekerja untuk orang , baik lagi 'bekerja' untuk diri sendiri. Di rumah , macam biasalah , mengemas bilik , cuci kain baju , memasak (untuk perut sendiri) dan yang paling best , melukis dan membaca... tenang fikiran aku. tak perlu fikir tentang 'drama' dan 'politik' serta 'skandal' tempat kerja (eh..ada skandal ker?), tak perlu menghadap karenah ..yang bikin panasss! hahaha..mula dah aku ni melepaskan geram tahap gaban... bagus lagi belayar di alam fantasi...

Dua ? di antara dua dunia , mana aku lebih suka? dunia fantasi dan realiti... susah juga mau buat pilihan ni... apa kata kalau aku boleh ada di kedua-duanya. Mesti seronok kan ! Aduh , sebenarnya , aku kehilangan kata-kata... apa yang aku mau taip ni...

Tengah layan baca manga Jepun.. tajuk nya to-Love-ru ( とらぢる Toraburu ) , genre manga?... sikit2 18sx ... hikhikhik...suka style lukisan mangaka nyer lah... layannn...

7 comments pada :“ Dua ”

lucas ke manga tu? asal aku tak minat ek?

my fren cakap komik2 dari negara sana banyak unsur2 lucah, tapi for me..alah,.katun je pun.hahaha

Neorul~hikhikhik... try la tengok , time tgk mnga di onemanga,com , tejumpa citer tu..

Lizz~betul tu Lizz, dorang sengaja selit2 unsur tu , ntuk bagi sedap citer.. ala, tak kesahlah..

kn lebih baek lu berada dlm dunia realiti..:p

betul2..sekali sekala dlm alam fantasi ok gak. :)

tapi jika di alam fantasi jgn mcm ning baizura nye fantasi "bhaye" huhu..

Terubuk~Realiti kadang2 terlalu menyakitkan...

LanZ~Tapi tak boleh selalu , nanti boleh masuk 'rumah bahagia'...hikhikhik...